עדות מס : 8

מיד אני מבין שמחבלים יורים על הילדה הזאת

עלי הוטל להיות זה שנכנס ראשון לחדר. בשנייה שבה נכנסנו למבנה, ירו לעברנו מכל הכיוונים. אז בזמן שיורים עלי, אני בועט בדלת ונכנס לחדר, שבו לפי המודיעין שקיבלנו אמור להיות המחבל

שנת 2002 הייתה תקופה לחוצה מאד בישראל. זה היה במהלך האינתיפאדה השנייה כאשר מחבלים היו נכנסים לערי ישראל ומתפוצצים באוטובוסים, בתי קפה, קניונים, והורגים אזרחים חפים מפשע, ילדים, קשישים. במקרה המדובר, אני והצוות שלי היינו בג'נין במשימה מיוחדת לתפוס קבוצת מחבלים. מדובר היה בסיטואציה דחופה בה היה ברור שאם אנחנו לא נכנסים לג'נין ותופסים אותם המחבלים האלה ילכו לערים ישראליות להתפוצץ, להרוג אזרחים חפים מפשע.

במהלך החיפושים נכנסנו לתוך מבנה ועלי הוטל להיות זה שנכנס ראשון לחדר. בשנייה שבה נכנסנו למבנה, ירו לעברנו מכל הכיוונים. אז בזמן שיורים עלי, אני בועט בדלת ונכנס לחדר, שבו לפי המודיעין שקיבלנו אמור להיות המחבל ומה שאני רואה מולי זו ילדה קטנה. אני לא יודע אם היא הייתה בת  9 או 10, בכל אופן ילדה קטנה. אני קופא במקום ואני… וואוו! לא ציפיתי לראות את זה. יורים עלי מאחור ואני רואה את הילדה הקטנה הזאת באמצע החדר החשוך הזה ואני חושב לעצמי מה קורה כאן? אחרי כמה שניות אני שומע מחבלים יורים על הילדה הזו מהחלון. עכשיו, מי ששרת ביחידה קרבית יודע שקל מאוד להבדיל בין רובה אם-16 לקלאצ'ניקוב. אנחנו משתמשים באם-16 ואנחנו גם יורים כדורים בודדים. המחבלים, הם משתמשים בקלאצ'ניקוב והם יורים צרורות באוטומט. אני מבין בשניה אחת שמחבלים יורים כעת על הילדה הקטנה הזאת, אז אני רץ אל הילדה, אוחז בה ומשתמש בגוף שלי כמגן אנושי לילדה כי היה לי אפוד מגן.

אני זוכר שחשבתי על זה הרבה אחר כך, זו היתה חוויה משנת חיים. ידעתי שמחבלים יכולים להרוג ילדים בצד שלנו, הייתי רגיל לזה לצערי, אבל מעולם, עד לאותו רגע, לא ציפיתי שהם יעשו שימוש בילדים מהצד שלהם רק כדי להשמיץ את צה"ל. זה מה שהבנו שקרה. הם באמת היו מוכנים להקריב את הילדה הקטנה הזאת רק כדי שצה"ל יקבל דימוי שלילי. זו סיטואציית win-win עבורם. או שנהרוג את הילדה בטעות וישראל תקבל תדמית נוראית, או שלא יאפשרו לנו לבצע את המשימה שלנו. למרבה הצער תופעה זו הפכה לתעשייה של ממש. ההסתה לטרור של ילדים זה משהו שאנחנו מכירים, לא רק החיילים. גם כאזרחים אנחנו רואים שהם מלמדים את הילדים שלהם בספרי הלימוד, על היהודי שהוא צאצא של קוף או חזיר. וזה מאד מתסכל, כי זה הופך את הילדים לחלק מהקונפליקט.